رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

رییسی: جای نگهداری از کودک، کانون پرمهر خانواده است | شناسنامه کودکان تحت سرپرستی به گونه‌ای باشد که موجب تحقیر کودک نشود

  • کد خبر: ۱۷۴۳۵۷
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
رییسی: جای نگهداری از کودک، کانون پرمهر خانواده است | شناسنامه کودکان تحت سرپرستی به گونه‌ای باشد که موجب تحقیر کودک نشود
رییس جمهور گفت: کودک نیازمند عاطفه پدری و مادری است و با وجود همه زحماتی که در موسسات نگهداری از کودکان بی سرپرست کشیده می شود، جای نگهداری کودک، کانون پرمهر خانواده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی و همایش تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر در سالن اجلاس سران خطاب به حاضران در این مراسم اظهار داشت: عشق و محبت شما ارزشمند است. شکر گزاری اصلی از زحمات شما و تشکر و قدردانی همان بیان امیرالمؤمنین است که می‌فرمایند جایگاه بهشت برین برای خانواده و پدر و مادری است که بسیاری از راحتی خود را می‌گیرد و با اراده و اختیار استراحت را از خود سلب می‌کنند تا دیگری در راحتی باشد. این ایثار و گذشت بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: اینکه انسانی زحمتی را برای خود ایجاد کند برای یک چشم انداز روشن و امیدوار شاید به ظاهر زحمت باشد، ولی در باطن. خودسازی و کمک به جامعه است.

رییسی خاطرنشان کرد: در صدور شناسنامه کودکان تحت سرپرستی خانواده‌ها به نحوی عمل شود که کودک و خانواده احساس تحقیر نکنند.

وی افزود: نیاز است که کد‌هایی گذاشته شود که در اسناد رسمی و برای سازمان اسناد روشن باشد، اما در اسنادی که در اختیار کودک و جامعه است موجب تحقیر کودک و خانواده نشود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: بسیاری هستند که لذت زودگذر را می‌پسندند، ولی خردمندان و آینده نگران و ایثارگران نگاهشان به خودسازی و جامعه سازی و رضایت پروردگار و ساختن یک فرد است.

وی تاکید کرد: فرزند و کودک نیازمند عاطفه پدر و مهریاری است، موسسه جایگاه نگهداری کودک نیست دولت وظیفه حمایت دارد. درست است، ولی موسسه به رغم تمامی زحمات جای نگهداری کودک نیست، جای نگهداری کودک کانون پرمهر خانواده است و از همه خانواده‌های فرزند پذیر تشکر می‌کنم.

رییسی تصریح کرد: دست مادری و نگاه پدری که تکفل این بچه هارا عهده دار می‌شوند مهم است. جایگاه اصلی حمایتی دست مهربانانه پدر و مادر است.

رییس جمهور گفت: در دولت سیزدهم تسهیل شد تا خانواده‌هایی که برای پذیرش فرزند آماده هستند بدون سازوکار اداری پیچیده و وقت گیر سریع دسترسی پیدا کنند. شیرخوارگاه آمنه سریع توانست کودکان را به دست خانواده‌های داوطلب بسپارند. این‌کارمهربانانه بسیار دارای اهمیت است.  

وی با بیان اینکه بر حمایت علی الدوام سازمان بهزیستی و وزارت رفاه تاکید دارم، خاطر نشان کرد: نباید این حمایت قطع شود. در تهیه شناسنامه و تنظیم اسناد برای این بچه‌ها و خانواده‌ی آن‌ها نباید به نحوی عمل شود که این بچه‌ها احساس تحقیر کنند.

رییسی تاکید کرد: اسناد به نحوی تنطیم شود که وقتی این فرزندان با آن مواجه می‌شوند مشکلی برایشان ایجاد نشود و باید اسناد پشتوانه‌ای داشته باشند. می‌توان برای شناسایی با کدگذاری این کار تسهیل شود، این نیاز به همکاری دارد و قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کار‌های خوبی انجام داده است، گفت: در زمینه توانمندسازی کار‌هایی انجام شده، ولی باید بیشتر تلاش شود.

رییس جمهور فراهم کردن اشتغال و مسکن را از نکات مهم برشمرد و تاکید کرد: مسئله مهم دیگر اشتغال و مسکن کسانی است که داری معلولیت ذهنی هستند. اشتغال و مسکن این عزیزان مهم است. اشتغال باید برای معلولین ذهنی تسهیل شود البته رشد خوبی در اشتغال و مسکن شاهد بودیم، ولی باز هم نیاز به تلاش بیشتر است. اماری که ارائه شد امار خوبی است و دارای ارزش و جای تقدیر و تشکر دارد.

رییسی مناسب سازی مسیر تردد معلولین را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مناسب سازی ادارات و سازمان‌ها و مراکز و مدارس برای افراد دارای معلولیت دارای اهمیت است که با سهولت و راحتی تردد کنند این نیازمند کار جدی دستگاه‌ها است. باید مسیر تردد افراد داری معلولیت مناسب سازی شود.

وی توجه ویژه و خاص به کادر بهزیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرستاران و کادر بهزیستی، چون کار دشواری دارند، باید به ان‌ها توجه ویژه شود و رفع مشکلات عزیزان باهمت دستگاه‌های مربوطه انجام‌گیرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->